Saturday, March 25, 2017

Sinopsis Dorm Melati (2017)

Dorm Melati diangkat dari kisah nyataa...


Sinopsis Dorm Melati (2017)
Filem yang mengisahkan 5 sahabat baik Adam (Aedy Ashraf), Zafira (Nadia Aqilah), Eddy (Aizat Hassan) Raihana (Ardell Aryana) dan Carol (Syaa Nasir) memutuskan untuk melakukan aktiviti Summer Camp untuk meraikan tamatnya STPM serta zaman persekolahan mereka.

Adam salah seorang pelajar tersebut yang sukakan aktiviti extreme, sering mendengar tentang cerita seram dan gangguan keatas pelancong serta pelajar yang menginap di Dorm Melati. Mereka yang berada disana sering di ganggu oleh hantu Melati yang tidak diketahui punca kematiannya hingga kini.





Oleh sebab keterujaan Adam untuk mengetahui kisah Dorm Melati dan ingin berjumpa sendiri dengan Melati, buatkan beliau memutusakan untuk menginap di sana. Walaupun 4 orang rakannya tidak berapa setuju tetapi mereka akur juga dengan keputusan Adam.

Sesampai sahaja di kawasan Dorm Melati, mereka telah di beri peringatan oleh penjaga rumah penginapan tersebut, “Jangan buang masa cari tempat lain, takut diri sendiri tak terjumpa“, tetapi mereka tetap berdegil untuk menginap juga di Dorm Melati.

Bila mereka berada di Dorm Melati, seorang demi seorang telah di ganggu oleh hantu Melati sehingga ada yang mengalami kecederaan.

Oleh kerana Adam tertekan dengan gangguan tersebut, beliau telah mencabar kewujudan roh Melati untuk munculkan diri. Adakah roh Melati betul-betul munculkan diri? Siapakah sebenarnya Melati? Terungkaikah kisah kematian Melati seperti mana yang di mahukan oleh Adam dan dapatkah mereka semua keluar dari Dorm Melati tersebut?

1h 21min | Horror | 12 Januari 2017 | Melayu
Pengarah : Eyra Rahman 
Stars : Aedy Ashraf, Nadia Aqilah, Aizat Hassan, Ardell Aryana









0 comments:

Post a Comment